Jump to content

Aide à la traduction de sources latines

Sarah59
 Share

Recommended Posts

Bonjour, 

J'écris sur ce forum, car je suis dans une impasse, car je n'arrive pas du tout à traduire ces sources, en effet, pour mon mémoire j'étudie des sources épigraphiques (sur ce point-là ça passe) mais la je suis confrontée à des sources littéraires, qui n'est pas du tout la même chose. Serait-il possible de m'aider à traduire ces sources ? Je vous remercie d'avance.

Source 1 : Armiger ecce Iovis Ganymede(m) sustulit alis / porrigat ut ciatos dis convivalibus apto[s] / legibus inferni motis Proserpina reddi / Eurydicen iussit sed eam mors atra reduxit / mater larga Ceres miserata fame pereuntes / Triptolemi manibus commisit seminis usus / Scilla metens crinem mercatur crimine / [.

Source 2 : Ma[n]es et super[i si quo nos carmine possunt] / [a]c Plutonis adi[re domos sit nunc quoque vobis] / [d]ulce cani [.

Source 3 :c man c man f interno plotoni tri/corpori uxori cari pro/serpinae tricipitique cer/bero munus mecum / ferens damna/tam dedo animam / vivamque hoc me condo mon<u=I>mento ne obrutis domos la/psu filiis sex quos p scipio patriis camer/tibus a sale ex libia incolumes restitue/rat in desolata orbitate supersim misera / vixi ann lvi m i d v hor scit nemo vale vita.

Source 4 :Dea Ataecina Turi/brig(ensis) Proserpina / per tuam maiestatem / te rogo oro obsecro / uti vindices quo<d=T> mihi / furti factum est quisquis / mihi im(m)u<t=D>avit involavit / minusve fecit eas [res] q(uae) i(nfra) s(criptae) s(unt) / tunicas VI [p]aenula / lintea II in[dus]ium I cu/ius [-] IOM[-]M ignoro / IA[-]ius / VI

Source 5 :D(is) M(anibus) s(acrum) / iste mihi co(n)i[ux] in / tristia Tartara / [abi]t nu[nc] qui fine anno/rum sacra Proserpin(a)e / dedit ex duodecimo numero / [-]rbana [-] detegit n[e]/[qu]e potuit precibus lacri/mis mereri se<d=T> si q/uit fatis religio nulla / resistit Iuno pius SE[.